Markaturiko eremuak akatz bat dute edo ez dira behar bezala bete.
Deustuko Unibertsitateko Gizarte eta Giza Zientzien Fakultateko Aisia Ikasketen Institutuari atxikitako Aisia eta Giza Garapenaren Ikerketa Taldeak gidatzen du ikerketa ildo hori. Taldeak 20 urte baino gehiagoko ibilbidea du, eta proiektuen ekoizpen zientifiko handiak bermatzen du.
Kultura eta Komunikazioa lerroak ikerketarako azpilerro hauek hartzen ditu:
Bere helburua euskal kulturaren arloak aztertzea eta balioestea da, komunitatearen bizimodu eta pentsamoldeei dagokienez, batez ere garai garaikideari begira.
Komunikazioaren Gizarteak hainbat arlotan planteatzen dituen erronkak aztertzea, hala nola, komunikazioaren teknologia berriak eta horien eragin kulturala agertzea, hainbat erakunderi, enpresari eta horien inpaktu sozialari komunikazio estrategiak eranstea, gure garaiko funtsezko gaien (generoa, identitatea eta eraldaketa politikoak) inguruko batez bestekoen diskurtsoa – eta bertan jasotako balioak – aztertzea; hori guztia gizarte arrakala berriak aurreikusteko eta kontzientzia kritikoz jokatzeko gaitasuna garatzeko ikuspegiarekin.
Ildo honek lehentasuna ematen dio hizkuntzak aztertzeari ahozko, idatzizko eta adierazpenetan. Azken urteotan egindako ikerketak Euskadiko euskararen eta gaztelaniaren azterketan zentratu dira, baina bigarren hizkuntzen ikaskuntzarekin lotutako lanak ere hasi dira, hala nola ingelesa edo txinera. Taldea hizkuntza-azterketako bi alderditan espezializatu da: deskribapen fonetiko esperimentalean eta corpusean eta dokumentu-iturrietan idatzitako hizkuntzaren azterketan.
1
Ikerketa eremu bat sistematikoki ulertzea eta eremu horrekin lotutako trebetasunak eta ikerketa-metodoak menderatzea.
2
Ikerketako edo sormeneko prozesu esanguratsu bat praktikan jartzea eta hartzea, asmatzea, diseinatzea edo sortzea.
3
Jakintzaren mugak zabaltzen ekarpena egiteko gaitasuna, ikerketa original baten bidez.
4
Ideia berri eta konplexuen sintesia, ebaluazioa eta analisi kritikoa egiteko gaitasuna.
5
Elkarte akademiko eta zientifikoarekin eta gizartearekin oro har komunikatzeko gaitasuna, norberari dagozkion jakintza esparruko modu eta nazioarteko elkarte zientifikoko ohiko hizkuntzetan.
6
Testuinguru akademiko eta profesionaletan, aurrerakuntza zientifiko, teknologiko, sozial, artistiko edo kulturala sustatzeko gaitasuna, jakintzan oinarritutako gizarte batean.
informazio espezifiko gutxi dagoen testuinguruetan
arazo konplexua ebazteko erantzun beharreko funtsezko galderak.
proiektu berritzaileak bere jakintza eremuan.
modu autonomoan, nazioarteko edo diziplina anitzeko testuinguru batean.
ezagutzak konplexutasunari aurre egiteko eta informazio mugatua izanda iritziak eman.
kritikarako gaitasuna eta intenbideetarako defentsa intelektuala.