"Ikasketa zerbitzua instituzionalizatzea Espainiako jesuiten unibertsitateetan" izeneko proiektua ebaluatzeko topaketa

UNIJES ikastetxeen proiektua ebaluatzeko bileran parte hartu dutenak

2023ko urtarrilak 11

Loyola Andalucía Unibertsitatea

Loyola Andalucía Unibertsitatean bildu ziren UNIJESen zentroetan ikasketa zerbitzuarekin lotutako pertsonak, urtarrilaren 9an eta 10ean, Porticus Fundazioak finantzatutako "Ikasketa zerbitzua instituzionalizatzea Espainiako jesuiten unibertsitateetan" proiektua ebaluatzeko eta ixteko. 2020tik, pandemia barne, Comillas, Deusto, ESADE, INEA, SAFA, IQS eta Loyola unibertsitateek garatu dute, eta proiektu honen helburua izan da Ikasketa zerbitzua instituzionalizatzea Espainiako jesuiten unibertsitateetan.

Bilerak 3 zati izan zituen. Lehenengoan, UNIJESen testuinguruan ikasketa zerbitzuaren misioari eta definizioari buruz egindako lana partekatu zen. Jarraian, proiektuaren prozesua ebaluatu zen, Andrew Furco-k goi-mailako hezkuntzako erakundeetan ikasketa zerbitzua instituzionalizatzeko egindako errubrikan oinarrituta. Eta, amaitzeko, sarean egindako lanarekin jarraitzeko zirriborroa egin zen.

Jardunaldian zehar, “ikasketa zerbitzuaren” definizioa egin zen, UNIJESentzat erreferentea, Ignaziotar pedagogiarekin bat datorren identitatea eta misioa jasotzen duen dokumentuarekin batera. Bestalde, Loyola Andaluciako Milagrosa Sánchez Martínek Zerbitzurako ikaskuntzari buruzko Ignaziotar Pedagogia Koadernoa aurkeztu zuen, proiektuaren ondoriozko esperientziak eta ikaskuntzak jasotzen dituena. Egiaztatu zen esperientzia horiek nabarmen ugaritu direla ikastetxe guztietan, eta udan modu koordinatuan eta sarean garatu direla. Halaber, ikastetxe bakoitzaren esperientzietatik abiatuta, MooC ikastaro bat diseinatu zen irakasleak prestatzeko, eta laster egongo da eskuragarri.

Proiektuak identifikatu duenez, gero eta irakasle gehiagok ezagutzen du metodologia, baina prestatzen jarraitzeko beharra ere antzeman da, ikasketa zerbitzuko esperientzia gehiago izateko. Azkenik, unibertsitatearen eta komunitateko kideen artean elkar ulertzeko harremanak eratzeko zentro bakoitzean egindako lana aitortu zen.

Azkenik, bilerak argi utzi zuen sarean egindako lan ona eta onuragarria izan dela ikastetxe guztientzat eta proiektuarentzat berarentzat. Ildo horretan, sarean lan egiten jarraitzeko erreferente diren erakundeetako bakoitzean funtsezkoak diren pertsonak eta baliabideak identifikatu dira. Sare hori – parte-hartzaile guztiek aitortu zuten bezala – konfiantzatik, askatasunetik eta elkarrekiko babesetik eraiki da, eta horiek funtsezkoak dira proiektu honek arrakasta izan dezan.