Itsas industriako nazioarteko adituak protagonista, Deustuko Unibertsitateko IX. Itsas Foroan

Ekitaldian, 2020-21 eta 2021-22 ikasturteetako espediente akademiko onenaren “Propeller Club de País Vasco-Port of Bilbao” saria banatu zen.

 

Propeller Club del País Vasco-Port of Bilbao sarien banaketa: Gerardo Tiedemann, Ane Támara, José Luis Grijalvo eta Javier Larena

2023ko maiatzak 25

Garate Aretoa, Bilboko Campusa. Deustuko Unibertsitatea.

Zuzenbide Fakultateak IX. Deustuko Unibertsitateko Itsas Foroa egin zuen joan den maiatzaren 25ean, eta nazioartean garrantzi handia duten hiru hizlarik hartu zuten parte: Charles Debattista, Joint Head 36 Stone (Londres Asesoría y Arbitraje), Joel Grau (Hizone Group, Shanghai) eta Adolfo Utor (Balear Uharteetako presidentea eta akziodun bakarra). Topaketan 2020-21 eta 2021-22 ikasturteetako espediente akademiko onenaren "Propeller Club de País Vasco-Port of Bilbao" saria ere banatu zen.

Gema Tomás Zuzenbide Fakultateko dekanoak eta Javier Larena Itsas eta Portu Enpresen Kudeaketa eta Itsas Zuzenbideko Masterreko zuzendariak aurkeztu zuten urteko jardunaldi berria. Ekitaldiak erakusten du nolako garrantzia duen, egungo taula geopolitikoan, itsas industriak. Aitor Etxebarria Eusko Jaurlaritzako Portu eta Itsas Gaietako zuzendariak ere parte hartu zuen ekitaldian.

Bere hitzaldian, Gema Tomasek, Bilbok itsas sektorearekin dituen lotura sendoez hitz egin zuen. Inguru horretan, Deustuko Unibertsitateak zeregin garrantzitsua izan du, batez ere 1982an Eusko Jaurlaritzaren Itsas Arduralaritzako Eskola sortu zenetik. Deustuko Unibertsitateak Itsas eta Portu Enpresen Kudeaketa eta Itsas Zuzenbidea Masterra ematen laguntzen du. Zuzenbideko ikasketak eta itsas eta portuetako enpresen kudeaketakoak bateratzen dituen programa da. Egitate bereizgarri horrek titulu entzutetsu bihurtu ditu ikasketa horiek, eta Euskaditik kanpoko ikasle asko biltzen ditu.

Ikasketa espediente onena

Jardunaldi akademikoa 2020-21 eta 2021-22 ikasturteetako espediente akademiko onenaren sariak banatzeko baliatu zen. Oraingo honetan Alexandra Badra eta Ane Támara izan ziren sarituak. Saria, 1.000 eurokoa, Propeller Club del País Vasco-Port of Bilbaoko presidente José Luis Grijalvok eta aurreko presidente eta Klubaren bazkide sortzaile Gerardo Tiedemannek eman zuten.

2019ko edizioen (Iranzu Sedano izan zen irabazlea) eta iazko edizio bikoitzaren (2020 eta 2021) (Javier Ponte eta Maria Otero saritu zituzten) ondoren egindako hirugarren saria da hau. Sariak Propeller Club del País Vasco-Port of Bilbaok babesten ditu, Eusko Jaurlaritzako Itsas Arduralaritza Eskolarekin sinatutako hitzarmenaren esparruan, eta ezagutza bultzatzea dute helburu. Horretarako, espediente akademiko onena eta master amaierako lana saritzen dira.

“Arbitro” bihurtzea

Charles Debattista autoritate handia da ontziratze ezagutzei (B/L) dagokienez, hala nola pleitamendu polizei dagokienez. Duela hamarkada batzuetatik hona, aholkularitza ematen die ontzi enpresa garrantzitsuenei, funtsezko gobernu eta erakundeei, bai eta itsas sektoreko pleitari handienei ere. Era berean, industriaren arbitrajerik garrantzitsuenetan funtsezko figura da duela 20 urte baino gehiagotik, non zeregin nagusia betetzen baitu, merkatuko erreferentziazko erakundeen aurrean ez ezik, jurisdikzio askotariko eta erabakigarrienetan ere.

Adituak, “ “Arbitraje marítimo y de materias primas en Londres: quién, cómo y por qué” hitzaldian, mintzagai izan zituen Arbitraje Gorteak (Londresekoa bere kasuan) jurisdikzio arruntaren gainean dituen abantailak, batez ere, arintasun handiagoa, kostu ekonomiko txikiagoa eta alderdiek arbitroa ados jarrita hautatzeko duten abantaila. Hain zuzen ere, adierazi zuen estatistikek erakusten dutela arbitrajearen arrakasta oso handia dela eta erreklamazio gutxi dituela legezko bide arruntarekin alderatuta, prozesu hori “garestiagoa eta korapilatsuagoa” omen da.

Hizlariak azaldu zuen, halaber, “arbitro” bihurtzeko garrantzitsua dela erakundeak onartzea eta ezagutza aitortuak izatea, itsasoko lege gorputzarekin ohituta egoteaz gain. Era berean, entzuteko trebetasunak, enpatia, zorroztasuna eta idatzizko adierazpen egokia balioesten dira.

Arima duen konpainia

Adolfo Utor Balear Uharteetako presidente eta lehen ontzi-jabe nazionala izan zen hitz egiten hurrengoa. Aitzindaria itsas industrian propultsio baliabide alternatiboen bilaketa etengabean eta benetako erabileran, bere enpresaz hitz egin zuen bere hitzaldian. Konpainia horrek arima ahula du, eta helburu berera bideratutako giza balioak eta taldeen kohesioa sustatzea du helburu. Hau da, itsas ibilbideak hobetzea, ibilbide berriak irekitzea eta itsasontziak eraikitzea, hori guztia gizartearen aurrerabideari laguntzeko.

Bere ustez, flotaren jasangarritasuna oso garrantzitsua da, baita berrikuntza eta kaudimena ere. Garapen ekonomikoa ferrien existentziarekin lotzen du, eta, horregatik, Afrika iparraldean eta Kariben dituen ibilbideak zabaltzeko erronka du.

Adolfo Utorrek “bezeroaren” papera ere nabarmendu zuen, ez portuena, baita horietan diharduten agenteena ere, portuak bitartekoa baitira, eta ez helburu. Bere ustez, portuak ez dira onura sortzeko, baizik eta beren inguruneen garapen ekonomikoan laguntzeko. Ildo horretan, nabarmendu zuen sektorea intentsiboa dela epe luzerako itzulera duen kapital inbertsioan, eta, beraz, enpresariaren zeregina aldarrikatu zuen etorkizun hurbileneko erronkei aurre egiteko: digitalizazioa, Blockchain, adimen artifiziala eta balioa sortzeko balio duten beste teknologia disruptibo batzuk. 

Azkenik, Joel Grau, Hizone Groupek Shanghain duen COOak hitzaldi hau eskaini zuen: “¿Super ciclo en shipping? Análisis del mercado y potenciales escenarios. Disrupciones en rutas comerciales y el papel esencial de los traders como fletadores y carriers”. Erreferentea da itsas industrian, Panama, Pertsiar Golkoa edo Suitza bezalako plazetan ibilbide profesional luzea egin duelako. Bertan, goi mailako zuzendaritza karguak bete ditu Clarksons eta JP Morgan bezalako lehen mailako sinaduretan. Enpresaren itsas holdingaren zuzendaritzarekin batera, dibulgazio lan handia egiten du, hizlari eta unibertsitateko irakasle gisa. Hitzaldi osoa

 

 

2023/05/25 - Deustuko Unibertsitateko Itsas Foroa