Metro autonomoak eta autobus elektrikoak taldearen 2026ko plana markatu dute, Javier Martinez Ojinaga CAFeko kontseilari ordezkariak dioenez

Deusto Business Alumni-ren bazkari-solasaldia Donostian

CAF DBA jardunaldia

2023ko otsailak 06

Donostiako Campusa

Deusto Business Alumnik bazkari-solasaldia egin zuen otsailaren 6an, asteazkenean, Foro aretoan, Deustuko Unibertsitateko Donostiako campuseko Larramendi eraikinean. Bertan izan ziren Javier Martínez Ojinaga CAFeko kontseilari delegatuaketa honako hitzaldi hau eskaini zuten: Trust in Motion. Solasaldia Deloitterekin elkarlanean egin zen.

Javier Martínez Ojinagak, bere hitzaldian, jakinarazi zuen zer den gaur egun CAF Taldea eta azaldu zuen zein diren rail eta bus mugikortasuneko soluzio integralen hornitzaile gisa hazteko asmoz jarduteko ildo nagusiak.

Agustin Garmendia Deusto Business Alumniko lehendakariarekin batera egon zen. Hark ongietorria egin zuen eta hurrengo hizlaria aurkeztu zuen, Javier Giral Deloitteko Iparraldeko bazkide zuzendaria, eta honek eraldaketa teknologikoaz eta talentu eskasiaz hitz egin zuen. Moderatzailea Almudena Eizaguirre izan zen, Deusto Business School-eko zuzendari nagusia.

Javier Martínez Ojinagak esan zuenen, CAFek indartu egin du metro autonomoaren eta autobus elektrikoaren esparruetako martxa, mugikortasunaren sektorean presentzia areagotzeko nazioarteko merkatuetan. Horiek dira Beasaingo taldearen 2026rako planak ezarritako helburuetako bi. Salmenten urteko igoera % 10ekoa izatea nahi dute, eta eragiketen errentagarritasun-marjina handiagoa.

Solaris filial poloniarrak, bateriek bultzatutako ibilgailuekin lotutako CAFen negozioa biltzen duenak, 1.500 autobus saldu zituen 2022an, eta 2023ko urtarrilean jaso zituen eskaeren % 80 baino gehiago zero igorpeneko ibilgailuei zegozkien. Garraio-eremu horrek atzeko haizearekin funtzionatzen du, planeta osoan egiten diren deskarbonizazio inbertsioen ondorioz. Horri esker, hiriarteko ibilbideak estaltzen dituzten floten berrikuntza gehienak unitate horietakoak dira, Martínez Ojinagaren arabera.

Kontseilari ordezkariak esan zuen taldeak prozesuen digitalizazio-mailak handitzen jarraituko duela, aipatutako metro autonomoaren eremuan aurrerapenak lortzeko. Oraingoz, progresio organikoa du, baina CAFek 550 milioiko altxortegia du negozioa jartzen duten sektoreko enpresak erosteko. Urteko salmenten % 1,5, 3.000 milioi inguru, automatizazioarekin lotutako teknologien garapenera bideratzen du, besteak beste.

CAFeko plantillari dagokionez, iaz 14.300 langilerekin itxi zuen, erdiak baino gehiagok atzerrian lan egiten dute filialetan, eta lehen lauren artean finkatu nahi du, rankingaren buruan dauden hiru lehiakideek 7.000 milioitik 30.000 milioira fakturatzen duten sektorean.

Martínez Ojinagak gaineratu zuen hogei bat proiektu dituztela zorroan edo egikaritzen, zerbitzu integralaren eskemari jarraituz, bideragarritasunaren hasierako azterketatik hasi eta ingeniaritza, ekipoen eraikuntza eta ondorengo mantentze-lanetaraino. Bezeroaren inbertsioa finantzatzeko eskema ere ematen du. Proiektu bakoitzak, batez beste, 700 milioi euroko aurrekontua du. Besteak beste, Belgikan, Estatu Batuetan, Israelen eta Australian tren-sareak finantzatzen parte hartu dute.

Amaitzeko, gaineratu zuen bere eskaera-zorroaren bi herenak blindatuta dituela (11.000 milioitik gorako bolumena), bezeroekin hitzartutako neurriekin, energiaren eta lehengaien prezioen igoerari aurre egiteko eta, horrela, kontratuen marjinetan galerak saihesteko. Taldeak autobus elektrikoen merkatuan Ipar Amerikara heltzeko apustuari eutsi dio, 2026rako planean agertzen den bezala.

Almudena Eizaguirre Deusto Business School-eko Executive Education-eko zuzendari nagusiak zuzendutako bazkal osteko azken eztabaidan, bertaratutakoek eta online zeudenek aukera izan zuten zalantzak argitzeko, hizlariari galderak eginez.

Informazio gehiago