Nerabeen erdiak baino gehiagok mugikorraren eta sare sozialen gehiegizko erabilera intentsiboa du, Drogamenpekotasunen Deustuko Institutuaren arabera

Droga-Menpekotasunetako Aurrerakuntzei Buruzko Sinposioan, hainbat arlo aztertuko dituzte: ausazko jokoekiko mendekotasunak, kirol apustuak, Internet, sakelako telefonoak, sare sozialak eta bideojokoak besteak beste. Hasierako txostenak Euskadiko arrisku-nahasmendu eta jokabideen egoeraren eta prebalentzien diagnostikoa eskaini zuen, eta txosten horretan ikus daitekeenez, nerabeen % 18,8k arazoak ditu batzuetan, teknologia erabiltzeagatik. 

Alvaro Moro, Mª Isabel Ariceta eta Elena Aldasoro

2022ko urriak 27

Auditoriuma

Droga-menpekotasunen Deustuko Institutuak, Eusko Jaurlaritzarekin batera, Droga-menpekotasunetako aurrerakuntzei buruzko XXIX. Sinposioa egin zuen, urriaren 27an. Sinposio horrek gai hau aztertu zuen: “Jokoarekin eta IKTekin lotutako jokabide adiktiboei aurre egitea” Inaugurazioan parte hartu zuten Hezkuntza eta Kirol Fakultateko dekano Maria Isabel Aricetak, Eusko Jaurlaritzako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzako Adikzioen arloko arduradun Elena Aldasorok eta Drogamenpekotasunen Deustuko Institutuko zuzendari Álvaro Morok.

Aldi berean, Álvaro Morok berak aurkeztu zuen “Euskadiko nahasmendu eta jokabide arriskutsuen egoeraren eta prebalentzien diagnostikoa”, Drogak eta Eskola X. Txostenaren zati bat dena. Ikerketa hori IDDk egindakoa da, Eusko Jaurlaritzaren laguntzarekin, eta azaroan aurkeztuko da. Bere azalpenean, Deustuko arduradunak diruarekin eta apustuekin egiten den jokoan ikusten diren joerei buruz hitz egin zuen. Ildo horretan, adierazi zuen 2022an jokoaren prebalentzia murriztu egin dela 2017arekiko, COVIDak eragindako murrizketa sozialen ondorioz.

Datu gehiago: alde handia dago sexuaren arabera: handiagoa da gizonen artean emakumeen artean baino (% 34,6 eta % 20,20, hurrenez hurren), eta prebalentzia handitu egiten da adinaren arabera. Azken urtean gehien erabiltzen diren joko eta apustu jarduerak kirol apustu fisikoak eta txanpon makinak dira. Eta, joko orokorraren prebalentziak behera egiten badu ere, ikasleen % 4,3 arrisku egoeran dago, eta % 5,7 izan daitezke jokalari arazotsuak. 

Teknologia berrien erabilera problematikoan ikusten diren joerei dagokienez, IDDk egiaztatzen du mugikorra (berehalako mezularitza, deiak eta Internet) dela ikasleek dibertsiorako eta aisialdirako erabiltzen duten teknologia nagusia. Hala ere, teknologia horren erabilerak behera egin du, eta sare sozialak eta online jokoa areagotu dira. IKTen erabilerari dagokionez, ikasleen erdiek baino gehiagok eta sare sozialen erabilera intentsiboa edo abusuzkoa dute.  Aurkezpen osoa.

Aditu profesionalen, ikertzaileen eta akademikoen eskutik, mintegiak adikzioen eta hezkuntza zentroen alorrean lan egiten duten profesionalen gero eta kezka handiagoa islatzen du ausazko jokoen eta teknologiaren erabilera abusuak (Internet, sare sozialak, bideo-jokoak) sortzen dituen arazoengatik. ), batez ere, biztanleria nerabe eta gazteen artean gero eta handiagoa den fenomeno honek dituen arriskuei eta ondorioei buruz; baita euren familien eta ingurune hurbileneko ondorio zuzenak ere. 

Sinposioan, prebentzioaren eta esku hartzearen esparrutik arlo horretan egiten diren hainbat programa eta jarduera ezagutu dira, eta doako bi tailer ere eskaini ziren nerabeen jokoaren eta portaera adikzioen prebentzioari buruz, atxikimenduan oinarrituta.

Hizlarien artean, honako hauek izan ziren: Álvaro Moro bera, Drogamenpekotasunen Deustuko Institutukoa; Juan Francisco Navas, Madrilgo Complutense Unibertsitatekoa; Eider Hormaetxea, Etorkintzakoa; Paula Etxenagusia, Ekintza Aluvizekoa; Rosaba Santolaria, FEJAR-Alderdi Birgaituetako Espainiako Jokalariena; Jorge Flores, Pantallas Amigasekoa; Eulali Alemnany, FAD Juventud Fundaziokoa; Ana Estévez, irakaslea eta Deustuko Nortasunaren, Ebaluazioaren eta Tratamenduen Saileko ikertzailea; eta Deustuko Nerea Etxaburu eta Laura Macía ikertzaileak.

Programa osoa

Difusión en RTVE (Telenorte, 10'12'')

 

27/10/2022 - Symposium XXIX – Abordaje de conductas adictivas relacionadas con el juego y las TIC