Web gune honek bere cookiak eta bitartekoenak erabiltzen ditu zure nabigazioa optimizatzeko, zure lehentasunetara egokitzeko eta jarduera analitikoak egiteko. Nabigatzen jarraitu ez gero, gure Cookien Politika onartzen duzu.

Onartu

Gizartea eratzeko Etika

Egitaraua

Gaitasunak

Gaitasun orokorrak

  • 01. GO. Ikuspegi sistemikoa eta dinamikoa egituratzea, ikuspegi desberdinak integratuz etika aplikatuetako gaur egungo hausnarketaren esparruan.
  • 02. GO. Norberak emandako iritzien egokitasuna argudiatzea eta norbere jokabidearen koherentzia aztertzea, horien euskarri diren printzipio eta balioetan oinarrituz.
  • 03. GO. Egoera konprometituetan, erabaki arduratsu eta egokiak hartzeko segurtasuna eta ekimena erakustea.
  • 04. GO. Lan-taldeak zuzentzea; horretarako, kideak integratzen direla eta etekin handia lortzeko bideratuta daudela ziurtatzea.
  • 05. GO. Bizitzaren zentzu morala eta justiziaren printzipioa identifikatzea, ezagutzea eta aplikatzea.
  • 06. GO. Giza bizikidetzari lotuta dagoen kultura-aniztasunak gizarte-kohesioa eta -inklusioa eragiten duelako uste osoa erakustea.
  • 07.GO. Proposamenak aztertu eta sortu pertsonen eta/edo taldeen artean erakundeetan sortzen diren desberdintasunak konpontzeko, egokitzapen etikorako prozesuak garatu bitartean.

 
Berariazko gaitasunak

  • 01.BG. Gizartea eratzeko prozesuko urratsak eta prozesu horretan etikaren beharra aztertu, gaur egun etika aplikatuek horien gainean ematen duten ezaguera oinarri hartuta.
  • 02.BG. Lanbidearen errealitatean egoera konplexuetan moldakortasunez, trebetasunez eta sen etikoz lan egiteko beharrezko ezagutzak, trebetasunak eta balioak aplikatu, eta pertsonen, taldeen eta erakundeen artean bitartekotza-lanak egin.
  • 03.BG. Irakaskuntzako lanbidearen errealitatean, egoera konplexuetan moldakortasunez, trebetasunez eta sen etikoz lan egiteko beharrezko ezagutzak, trebetasunak eta balioak aplikatu.
  • 04.BG. Etikan oinarritutako elkarrizketa, deliberamendu edo negoziazioen bidez bideratu beharreko egoera gatazkatsuetan, elkarri eragiten dioten eragileak lotu.
  • 05.BG. Ikerketaren beraren metodologiak eta gaitasunak eta etika aplikatuen lanbide funtzioa ondo ezagutu, batik bat egokitzapen etikoko prozesua abian jartzearekin lotutakoak.
  • 06. BG. Ebaluatzea nola eragiten duten justiziaren ikuspegitik artikulaturiko teoria politikoak aplikatzeak esparru publikoan erabakiak hartzeko prozesuetan.
  • 07.BG. Erakundeek gizartea eratzeko prozesuetan duten erantzukizun-maila diagnostikatu, besteak beste enpresek, erakunde publikoek eta/edo gizarte-ekimeneko eta gizartean esku hartzeko erakundeek dutena, eta, horretarako, horietako bakoitzaren eta jarduera/sektoreko eremu zehatzen ezaugarrietara egokitutako gizarte-erantzukizuneko estrategia proposatu.
  • 08.BG. Erabaki estrategikoki zeintzuk diren unibertsitateen erronka etikoak dagokien testuinguruan, eta identifikatu zein baldintza eta baliabide behar diren garatzeko.
  • 09.BG. Erabaki estrategikoki zeintzuk diren irabazi asmorik gabekoen arloko erakundeen erronka etikoak dagokien testuinguruan, eta identifikatu zein baldintza eta baliabide behar diren garatzeko.
  • 10.BG. Egoera gatazkatsuetan erabakiak hartzeko edo horiek konpontzeko eragileen arteko deliberamendu eta partaidetzaren bidez bideratu beharreko prozesuetako buru izan.
  • 11. GE: Erakundeen kudeaketa etikoan eskubideen ikuspegia aplikatzea, besteak beste, enpresa, erakunde publiko eta/edo gizarte-ekimeneko eta zehaztu nolako eragina duen gizartean esku hartzeko erakundeetan, eta kalitate etikoko prozesuetan.
  • 12.BG: Etika oinarri duten erabakiak hartzea egoera konplexuetan eta arrisku-inguruneetan.
  • 13.BG. Arrazionaltasun-ereduak aplikatu, errealitatearen ikuspegi orokorra izateko, kontuan hartuta zeintzuk diren aukerak eta mugak.
  • 14. BG. Erakunde batean egokitzapen etikoko plana zehaztu, eta, horretarako, tartean dauden eragile guztiak kontuan hartu eta integratzeko eta erakundetzeko prozesuak proposatu.
  • 15. BG: Bere ikerketa lanaren emaitzen berri eman publiko desberdinei eta, horretarako, erregistroa egokitu.
  • 16. BG: Arazoak konpontzeko diziplina arteko garapena sustatu, ekintza politikoa bideratzeko eta gizarte-garapena eta garapen humanitarioa sustatzeko.
     

 

Egitaraua

Gaitasunak

Gaitasun orokorrak

  • 01. GO. Ikuspegi sistemikoa eta dinamikoa egituratzea, ikuspegi desberdinak integratuz etika aplikatuetako gaur egungo hausnarketaren esparruan.
  • 02. GO. Norberak emandako iritzien egokitasuna argudiatzea eta norbere jokabidearen koherentzia aztertzea, horien euskarri diren printzipio eta balioetan oinarrituz.
  • 03. GO. Egoera konprometituetan, erabaki arduratsu eta egokiak hartzeko segurtasuna eta ekimena erakustea.
  • 04. GO. Lan-taldeak zuzentzea; horretarako, kideak integratzen direla eta etekin handia lortzeko bideratuta daudela ziurtatzea.
  • 05. GO. Bizitzaren zentzu morala eta justiziaren printzipioa identifikatzea, ezagutzea eta aplikatzea.
  • 06. GO. Giza bizikidetzari lotuta dagoen kultura-aniztasunak gizarte-kohesioa eta -inklusioa eragiten duelako uste osoa erakustea.
  • 07.GO. Proposamenak aztertu eta sortu pertsonen eta/edo taldeen artean erakundeetan sortzen diren desberdintasunak konpontzeko, egokitzapen etikorako prozesuak garatu bitartean.

 
Berariazko gaitasunak

  • 01.BG. Gizartea eratzeko prozesuko urratsak eta prozesu horretan etikaren beharra aztertu, gaur egun etika aplikatuek horien gainean ematen duten ezaguera oinarri hartuta.
  • 02.BG. Lanbidearen errealitatean egoera konplexuetan moldakortasunez, trebetasunez eta sen etikoz lan egiteko beharrezko ezagutzak, trebetasunak eta balioak aplikatu, eta pertsonen, taldeen eta erakundeen artean bitartekotza-lanak egin.
  • 03.BG. Irakaskuntzako lanbidearen errealitatean, egoera konplexuetan moldakortasunez, trebetasunez eta sen etikoz lan egiteko beharrezko ezagutzak, trebetasunak eta balioak aplikatu.
  • 04.BG. Etikan oinarritutako elkarrizketa, deliberamendu edo negoziazioen bidez bideratu beharreko egoera gatazkatsuetan, elkarri eragiten dioten eragileak lotu.
  • 05.BG. Ikerketaren beraren metodologiak eta gaitasunak eta etika aplikatuen lanbide funtzioa ondo ezagutu, batik bat egokitzapen etikoko prozesua abian jartzearekin lotutakoak.
  • 06. BG. Ebaluatzea nola eragiten duten justiziaren ikuspegitik artikulaturiko teoria politikoak aplikatzeak esparru publikoan erabakiak hartzeko prozesuetan.
  • 07.BG. Erakundeek gizartea eratzeko prozesuetan duten erantzukizun-maila diagnostikatu, besteak beste enpresek, erakunde publikoek eta/edo gizarte-ekimeneko eta gizartean esku hartzeko erakundeek dutena, eta, horretarako, horietako bakoitzaren eta jarduera/sektoreko eremu zehatzen ezaugarrietara egokitutako gizarte-erantzukizuneko estrategia proposatu.
  • 08.BG. Erabaki estrategikoki zeintzuk diren unibertsitateen erronka etikoak dagokien testuinguruan, eta identifikatu zein baldintza eta baliabide behar diren garatzeko.
  • 09.BG. Erabaki estrategikoki zeintzuk diren irabazi asmorik gabekoen arloko erakundeen erronka etikoak dagokien testuinguruan, eta identifikatu zein baldintza eta baliabide behar diren garatzeko.
  • 10.BG. Egoera gatazkatsuetan erabakiak hartzeko edo horiek konpontzeko eragileen arteko deliberamendu eta partaidetzaren bidez bideratu beharreko prozesuetako buru izan.
  • 11. GE: Erakundeen kudeaketa etikoan eskubideen ikuspegia aplikatzea, besteak beste, enpresa, erakunde publiko eta/edo gizarte-ekimeneko eta zehaztu nolako eragina duen gizartean esku hartzeko erakundeetan, eta kalitate etikoko prozesuetan.
  • 12.BG: Etika oinarri duten erabakiak hartzea egoera konplexuetan eta arrisku-inguruneetan.
  • 13.BG. Arrazionaltasun-ereduak aplikatu, errealitatearen ikuspegi orokorra izateko, kontuan hartuta zeintzuk diren aukerak eta mugak.
  • 14. BG. Erakunde batean egokitzapen etikoko plana zehaztu, eta, horretarako, tartean dauden eragile guztiak kontuan hartu eta integratzeko eta erakundetzeko prozesuak proposatu.
  • 15. BG: Bere ikerketa lanaren emaitzen berri eman publiko desberdinei eta, horretarako, erregistroa egokitu.
  • 16. BG: Arazoak konpontzeko diziplina arteko garapena sustatu, ekintza politikoa bideratzeko eta gizarte-garapena eta garapen humanitarioa sustatzeko.