Web gune honek bere cookiak eta bitartekoenak erabiltzen ditu zure nabigazioa optimizatzeko, zure lehentasunetara egokitzeko eta jarduera analitikoak egiteko. Nabigatzen jarraitu ez gero, gure Cookien Politika onartzen duzu.

Onartu

Droga-menpekotasunak eta Beste Adikzio Batzuk

Egitaraua

  • Kredituak: 60 ECTS
  • Irakaskuntza-mota: Aurrez-aurrekoa. Dedikazio osoa.
  • Egutegi orokorra: Urritik ekainera
  • Lugar de impartición: Deustuko Unibertsitatea, Bilboko campusa
  • Non emango den: Deustuko Unibertsitatea, Bilboko campusa
  • Ordutegia: al., as. eta az., 16:00etatik 20:00etara
  • Hizkuntza: Gaztelania
  • Leku-kopurua: 40
  • Titulazioa: Droga-menpekotasunei eta beste adikzio batzuei buruzko Unibertsitate Masterra

Gaitasunak

Oinarrizko gaitasunak eta gaitasun orokorrak

  • Ideiak garatzean eta/edo aplikatzean originalak izateko oinarria edo aukera ematen duten ezagutzak izan eta ulertzea, sarri askotan ikerketa eta berrikuntzaren testuinguruan.
  • Ikasleek lortutako ezagutza eta arazoak konpontzeko gaitasuna inguru berrietan edo ez oso ezagunetan aplikatzen jakitea, ikaslearen ikasarloarekin zerikusia duten testuinguru zabaletan edo diziplina anitzekoetan.
  • Ikasleek ezagutzak berenganatzeko eta iritziak emateko konplexutasunari erantzuteko gai izatea, dituzten ezagutza eta iritzien aplikazioari lotutako gizarte- eta etika-erantzukizunei buruzko hausnarketak barne hartzen dituen informazioa oinarri hartuta –nahiz eta informazio hori osoa ez izan edo mugatua izan–.
  • Ikasleek ateratako ondorioak eta ondorio horien euskarri diren ezaguerak eta arrazoibideak argi eta anbiguotasun barik adierazten jakitea publiko espezializatuari zein ez espezializatuari.
  • Ikasleek, neurri handi batean, autonomiaz eta modu autogidatuan ikasten jarraitzeko behar diren ikaskuntza-trebeziak edukitzea.

Berariazko gaitasunak

Masterraren helburua da ikasleak lanbideko 10 gaitasun eskuratzea prestakuntzako 60 ECTSetan.

  • 1. G Metodologiak eta baliabideak ezagutu, aztertu, horien gainean hausnartu eta droga-menpekotasunekin lotutako arloetan aplikatu (farmakologia, psikopatologia, prebentzioa, hezkuntza, birgizarteratzea, tratamendua, medikuntza eta legea).
  • 2. G Hartzaileei bideratutako eta egokitutako prebentzio unibertsal, selektibo, adierazi eta zehaztuaren prebentziozko estrategiak landu, koordinatu eta planifikatzea (kalte eta arriskuen ezagutza eta erabilera barne), helburuak lortzeko erabakiak hartzeko gaitasuna izanik.
  • 3. G Ebaluazio zehatza eta berezko lanbide-gaitasunak oinarri dituen tratamendu eta/edo gizarteratzeko helburuak zehaztea, esku hartzeko planak lantzea (prebentzioa, tratamendua, errehabilitazioa, birgizarteratzea, etab.) eta kasuak eta erabiltzaileak kudeatu eta desbideratzea.
  • 4. G. Diziplina anitzeko taldeetan lan egitea eta, horretarako, profesional bakoitzaren rolak eta gaitasunak ezagutzea, droga-menpekotasunetan dauden diziplina eta profesionalen laguntza eta osagarritasuna baloratzea eta bakoitzaren mugak identifikatzeko gai izatea.
  • 5. G. Arazo eta kasu konplexuetarako irtenbideak proposatu, diseinatu eta ezartzea, eta, horretarako, egokiro azaltzea hartutako erabakiak oinarritzen dituzten printzipio eta irizpideak eta esku hartzeko aukerak eta mugak identifikatzea eta berrikuntzarako eta kalitatearen orientaziorako gaitasuna erakustea.
  • 6. G. Droga-menpekotasunean esku hartzeko gizarte- eta etika-inplikazioak bereiztea, giza eskubide, printzipio demokratiko, emakume eta gizonen arteko berdintasun-printzipio, elkartasun, ingurumeneko babes, irisgarritasun unibertsal eta guztiontzako diseinu, aniztasunarekiko errespetu eta bakearen kulturaren sustapen eta erlijio pluraltasunarekiko errespetu osoz eta horiek erabat defendatuz; horretarako, gizartean ahulagoak direnekin edo droga gehiegi kontsumitzeko arrisku faktoreak dituztenekin arreta handiagoa izanik.
  • 7. G. Drogazaleekin, droga-menpekotasun arazoak dituztenekin edo arrisku-egoeran daudenekin egoki elkarreragitea, gizarte-bitartekari, familiarteko, lagun edo bestelako profesionalen bidez, enpatia-trebetasunak eta laguntzeko eta gatazkak ebazteko pertsonen arteko komunikazioa erakutsiz.
  • 8. G. Droga-menpekotasuneko bibliografia eta dokumentu iturriak ezagutu eta erabiltzea, bai eta estatuko eta nazioarteko erreferentziazko zentroak ere, eta, horrela, ikerketaren ondoriozko egokitasuna ebaluatzeko gai izatea eta, hala badagokio, egindako esku hartzeko profesionalak hobetzeko aurkikuntzak sortu eta aplikatzea.
  • 9. G. Ahoz, idatziz, eta ikusizko baliabideen bitartez eraginkortasunez komunikatzea, hainbat formatutan (saioak, gutunak, lan teknikoak, era askotako txostenak, talde-eztabaidak, hitzaldiak, aurkezpenak) eta hainbat helburutarako (informatu, defendatu, azaldu, konbentzitu, argudiatu eta irakatsi), eta hainbat taldetarako, egoki denean, komunikazio estilo akademiko eta profesionala erabiliz (erreferentzia teorikoak, aipatzeko era estandarizatuak, etab.).
  • 10. G. Bizitza guztian zehar ikastea (etengabeko prestakuntza, birziklatzea eta autoikaskuntza) eta ezagutzaren, zientziaren, lanbidearen, lan-munduaren eta gizartearen bilakabidearekin bat datorren garapen pertsonal eta profesionala lortzeko malgua izatea droga-menpekotasuneko profesionalentzat zein garrantzitsuak diren balioestea.

Egitaraua

  • Kredituak: 60 ECTS
  • Irakaskuntza-mota: Aurrez-aurrekoa. Dedikazio osoa.
  • Egutegi orokorra: Urritik ekainera
  • Lugar de impartición: Deustuko Unibertsitatea, Bilboko campusa
  • Non emango den: Deustuko Unibertsitatea, Bilboko campusa
  • Ordutegia: al., as. eta az., 16:00etatik 20:00etara
  • Hizkuntza: Gaztelania
  • Leku-kopurua: 40
  • Titulazioa: Droga-menpekotasunei eta beste adikzio batzuei buruzko Unibertsitate Masterra

Gaitasunak

Oinarrizko gaitasunak eta gaitasun orokorrak

  • Ideiak garatzean eta/edo aplikatzean originalak izateko oinarria edo aukera ematen duten ezagutzak izan eta ulertzea, sarri askotan ikerketa eta berrikuntzaren testuinguruan.
  • Ikasleek lortutako ezagutza eta arazoak konpontzeko gaitasuna inguru berrietan edo ez oso ezagunetan aplikatzen jakitea, ikaslearen ikasarloarekin zerikusia duten testuinguru zabaletan edo diziplina anitzekoetan.
  • Ikasleek ezagutzak berenganatzeko eta iritziak emateko konplexutasunari erantzuteko gai izatea, dituzten ezagutza eta iritzien aplikazioari lotutako gizarte- eta etika-erantzukizunei buruzko hausnarketak barne hartzen dituen informazioa oinarri hartuta –nahiz eta informazio hori osoa ez izan edo mugatua izan–.
  • Ikasleek ateratako ondorioak eta ondorio horien euskarri diren ezaguerak eta arrazoibideak argi eta anbiguotasun barik adierazten jakitea publiko espezializatuari zein ez espezializatuari.
  • Ikasleek, neurri handi batean, autonomiaz eta modu autogidatuan ikasten jarraitzeko behar diren ikaskuntza-trebeziak edukitzea.

Berariazko gaitasunak

Masterraren helburua da ikasleak lanbideko 10 gaitasun eskuratzea prestakuntzako 60 ECTSetan.

  • 1. G Metodologiak eta baliabideak ezagutu, aztertu, horien gainean hausnartu eta droga-menpekotasunekin lotutako arloetan aplikatu (farmakologia, psikopatologia, prebentzioa, hezkuntza, birgizarteratzea, tratamendua, medikuntza eta legea).
  • 2. G Hartzaileei bideratutako eta egokitutako prebentzio unibertsal, selektibo, adierazi eta zehaztuaren prebentziozko estrategiak landu, koordinatu eta planifikatzea (kalte eta arriskuen ezagutza eta erabilera barne), helburuak lortzeko erabakiak hartzeko gaitasuna izanik.
  • 3. G Ebaluazio zehatza eta berezko lanbide-gaitasunak oinarri dituen tratamendu eta/edo gizarteratzeko helburuak zehaztea, esku hartzeko planak lantzea (prebentzioa, tratamendua, errehabilitazioa, birgizarteratzea, etab.) eta kasuak eta erabiltzaileak kudeatu eta desbideratzea.
  • 4. G. Diziplina anitzeko taldeetan lan egitea eta, horretarako, profesional bakoitzaren rolak eta gaitasunak ezagutzea, droga-menpekotasunetan dauden diziplina eta profesionalen laguntza eta osagarritasuna baloratzea eta bakoitzaren mugak identifikatzeko gai izatea.
  • 5. G. Arazo eta kasu konplexuetarako irtenbideak proposatu, diseinatu eta ezartzea, eta, horretarako, egokiro azaltzea hartutako erabakiak oinarritzen dituzten printzipio eta irizpideak eta esku hartzeko aukerak eta mugak identifikatzea eta berrikuntzarako eta kalitatearen orientaziorako gaitasuna erakustea.
  • 6. G. Droga-menpekotasunean esku hartzeko gizarte- eta etika-inplikazioak bereiztea, giza eskubide, printzipio demokratiko, emakume eta gizonen arteko berdintasun-printzipio, elkartasun, ingurumeneko babes, irisgarritasun unibertsal eta guztiontzako diseinu, aniztasunarekiko errespetu eta bakearen kulturaren sustapen eta erlijio pluraltasunarekiko errespetu osoz eta horiek erabat defendatuz; horretarako, gizartean ahulagoak direnekin edo droga gehiegi kontsumitzeko arrisku faktoreak dituztenekin arreta handiagoa izanik.
  • 7. G. Drogazaleekin, droga-menpekotasun arazoak dituztenekin edo arrisku-egoeran daudenekin egoki elkarreragitea, gizarte-bitartekari, familiarteko, lagun edo bestelako profesionalen bidez, enpatia-trebetasunak eta laguntzeko eta gatazkak ebazteko pertsonen arteko komunikazioa erakutsiz.
  • 8. G. Droga-menpekotasuneko bibliografia eta dokumentu iturriak ezagutu eta erabiltzea, bai eta estatuko eta nazioarteko erreferentziazko zentroak ere, eta, horrela, ikerketaren ondoriozko egokitasuna ebaluatzeko gai izatea eta, hala badagokio, egindako esku hartzeko profesionalak hobetzeko aurkikuntzak sortu eta aplikatzea.
  • 9. G. Ahoz, idatziz, eta ikusizko baliabideen bitartez eraginkortasunez komunikatzea, hainbat formatutan (saioak, gutunak, lan teknikoak, era askotako txostenak, talde-eztabaidak, hitzaldiak, aurkezpenak) eta hainbat helburutarako (informatu, defendatu, azaldu, konbentzitu, argudiatu eta irakatsi), eta hainbat taldetarako, egoki denean, komunikazio estilo akademiko eta profesionala erabiliz (erreferentzia teorikoak, aipatzeko era estandarizatuak, etab.).
  • 10. G. Bizitza guztian zehar ikastea (etengabeko prestakuntza, birziklatzea eta autoikaskuntza) eta ezagutzaren, zientziaren, lanbidearen, lan-munduaren eta gizartearen bilakabidearekin bat datorren garapen pertsonal eta profesionala lortzeko malgua izatea droga-menpekotasuneko profesionalentzat zein garrantzitsuak diren balioestea.