Web gune honek bere cookiak eta bitartekoenak erabiltzen ditu zure nabigazioa optimizatzeko, zure lehentasunetara egokitzeko eta jarduera analitikoak egiteko. Nabigatzen jarraitu ez gero, gure Cookien Politika onartzen duzu.

Onartu
2022ko maiatzak 12Donostiako Campusa

Deusto acoge la presentación de una innovadora experiencia para prevenir y sensibilizar en problemas de salud mental

Maiatzaren 12an, Deustuko Unibertsitateko Donostiako campusak Zeuk Aukeratu programaren aurkezpena egin zuen, Deusto Ekintzailetza Elkarrizketen VI. edizioaren esparruan. Programa hori AGIFES Buru Osasuneko Arazoak dituzten Pertsonen eta Senideen Gipuzkoako Elkartearen ekimena da, Deustuko Unibertsitatearen Innogune proiektu haztegiaren “Zuekinn” proiektu barritzailearekin lankidetzan.

Jardunaldian aukera egon zen haur, nerabe eta gazteen osasun mentaleko arazoei buruz hitz egiteko, Deustuko Unibertsitatea bezalako gune komunitario batean, esperientzia berritzaile baten bidez gaixotasuna normalizatzen laguntzeko programa pilotu bat aurkeztuz.

Zehazki, azaroaz geroztik, osasun mentaleko arazoak dituzten zortzi gazte bildu ziren astero Deustuko Unibertsitateko Donostiako campusean, beren bizi esperientziak partekatzeko, eta haien senideak ere bertaratzen ziren hamabostean behin. Diana Subijana Zuekinnekoak, proiektuaren arduradunetako batek, bere esperientzia profesionaletik, hirugarren sektoreko taldeak gainbegiratzeaz arduratzen dena, eta osasun mentaleko arazoak dituen alaba nerabe baten ama den aldetik, honako hau adierazi zuen: «Nire alabak laguntza jasotzeko espazioa behar zuen, eta nik ere bai». Senideok hitzez adierazi behar dugu, eta epaiketarik gabeko espazio batean ulertuak izan eta orientazioa jaso". Horrela jarri zen harremanetan Agifesekin, Osasun Mentaleko Arazoak dituzten Pertsonen eta Senideen Gipuzkoako Elkartearekin, eta han ezagutu zuen Nekane Azuabarrena psikologoa, proba pilotu horren beste egileetako bat. Batzarrek egiaztatu zuen errealitate konplexua azaleratzen zela, eta horri irtenbide zehatza eman behar zitzaiola.

18 eta 24 urte bitarteko gazteak izan dira pandemiaren ondorioz eragin psikologiko handiena jasan dutenak, duela gutxi Eusko Legebiltzarrean aurkeztutako osasun mentalari buruzko txosten baten arabera. Hamarretik lauk negar egin dute egoera horrengatik, % 30ek antsietate edo izu erasoak izan dituzte, eta % 44k senide bat hiltzeko beldurra sentitu dute. Osasun Sistema Nazionalaren Lurralde arteko Kontseiluak (CISNS), non autonomia erkidegoak eta Osasun Ministerioa ordezkatuta dauden, Osasun Mentaleko 2022-2024 Ekintza Plana onartu zuen asteazkenean, eta 100 milioi euroko partida izango du. Planean jasotako lehen ekintza suizidioa artatzeko 024 telefonoa martxan jartzea izan da, eta asteartean aktibatu zen.

Agifesek ondo ezagutzen du errealitate hori, eta pandemian ikusi zuen baliabideak prestatu behar zirela, osasun mentaleko arazoei aurrea hartzeko eta sentsibilizatzeko lantzen ari zen. Zeuk Aukeratu programatik harago, "Une horretatik aurrera, antsietate koadroen eta suizidio saiakeren artean, prebentzioaz gain, laguntza programa ere behar zela pentsatu genuen", zehaztu zuen Azuabarrenak.

Eta orduan sortu zen 16 eta 30 urte bitarteko zortzi gazteri bizi esperientziak partekatzeko aukera eman dien proiektua, unibertsitatea oinarri hartuta, buruko patologiaren normalizazioari laguntzeko. Emaitza hain izan da positiboa, ezen duela astebete hasi baitzuen terapia bigarren gazte talde batek. Eta esperientzia ez da bakarrik hor geratu. Lau saiotan Gizarte Laneko ikasleak ere proiektuaren partaide egin dira.

Subijanaren alabak bere patologiarekin nola bizi den kontatu du lehen pertsonan. "Ez da gauza bera osasun mentalari buruzko esparru teorikoa planteatzea eta pertsona batek bere bizi-esperientzia kontatzea. Beharrezkoa da ikasleek errealitate horri buruz hausnartzea, haiek baitira senideak eta etorkizunaren laguntzaileak", adierazi du Subijanak, berehala gizarte honetan" arnasa hartzeko eta gelditzeko "beharraz konbentzituta.

Deusto Ekintzailetzako Elkarrizketen edizio honek gogoetarako gune izan nahi du, gizarte-errealitatea ikasgeletara hurbiltzearen eta Deustuko Unibertsitateko ikasleak beren ingurunearen hobekuntzan inplikatzearen garrantzian arreta jarriko duena, eraldaketa ekonomiko eta sozialeko eragile bihurtzeko. Horrela, agerian geratzen da gizarteak dituen erronken aurrean duen jarrera ekintzaile eta berritzailea.

Zerbitzurako Ikaskuntzaren (zerbitzurako ikaskuntza) esparruan, hezkuntza proposamen horretan, ezagutzak eskuratzeaz gain, ikasleak ingurune hurbilean egoera batekin identifikatzen dira, eta egoera hori hobetzeko konpromisoa hartzen dute, ezagutzak, trebetasunak, jarrerak eta balioak jokoan jartzen dituen proiektu solidario bat garatuz. Prestakuntza ikaskuntzari funtsezko beste elementu bat gehitzen zaio: gizarte konpromisoa.

 


Esteka Noticias de Gipuzkoara