Web gune honek bere cookiak eta bitartekoenak erabiltzen ditu zure nabigazioa optimizatzeko, zure lehentasunetara egokitzeko eta jarduera analitikoak egiteko. Nabigatzen jarraitu ez gero, gure Cookien Politika onartzen duzu.

Onartu
2021eko urriak 26Bilboko Campusa

Adituek Directicaren V. urteurrenean: "Etika txertatzen duten enpresak lehiakorragoak dira talentua erakartzen dutelako"

Etika txertatzen duten enpresak errentagarriagoak eta lehiakorragoak dira, erakargarriak direlako eta talentua erakartzen dutelako. Urriaren 26an Carolina Pérez de Toledo eta Eduardo Junkera CEBEKeko eta ADEGIko presidenteak, hurrenez hurren, honako ondorio honetara iritsi ziren, Direkticaren V. urteurrena ospatzeko ekitaldian, Etika Aplikatuko Zentroak (CEA) sustatutako zuzendaritza funtzioari aplikatutako ikaskuntza etikoko komunitatea.

Perez de Toledok eta Junkerak ireki zuten topaketa, Deustuko Unibertsitatearen Bilboko campusean, eta Gizarte eta Giza Zientzien Fakultateko dekano Javier Arellanok aurkeztu zuen. Patronaletako ordezkariek buru diren elkarteek enpresa sarea etikoki indartzeko egiten dituzten dinamikak jorratu zituzten, bai eta antolakundeek etika integratzeko hautematen dituzten beharrak ere. Peru Sasia CEAko Transferentzia arduradunak moderatu zuen elkarrizketa.

Carolina Pérez de Toledok egiaztatu zuen etikak utzi egin diola kode etikoa gordetzen duen eta araudia betetzen duen tiradera izateari, eta enpresek egiten dituzten ekintza guztiak gainditzen dituela. Nabarmendu zuen enpresek atzean utzi dutela kultura "paternalista", eta aldatzen ari direla zuzentzeko modu zeharkako eta horizontalago batera, etikak paper garrantzitsua izan dezan. "Enpresok konturatu gara etika araudi bidez betetzeaz gain, errentagarria ere badela", gaineratu zuen, eta zuzendaritzan emakume gehien dituzten enpresak errentagarriagoak direla adierazten duen txostena jarri zuen adibide gisa.

Eduardo Junkerarekin batera, etika enpresetan sartzeak aldaketa kulturala dakarrela esan zuen Perez de Toledok. Eta hori da "egitea gehien kostatzen dena", aldaketekiko erresistentzia oso ohikoa da. Eta, edonola ere, jabeen babesa eskatzen du, Junkerak azaldu zuenez.

Talentua lortzeko borroka

ADEGIko presidenteak azpimarratu duenez, gaur egun enpresek, batez ere industria sektorekoek, ezin dute eskulan merkea izateko lehiatu. Teknologian oinarritutako balio handiko produktu eta zerbitzuekin egiten dute, pertsonen ezagutza eta talentua eskatzen dutenak. Hori dela eta, talentua lortzea "alderdi kritikoa" da, eta konpainiek datozen urteetan izango duten "borrokarik handienetakoa" izango da.

Talentua nahi duten erakundeek "ahalik eta erakargarrienak izan beharko dute", pertsonek lan egin eta bertan iraun dezaten. Ildo horretan, enpresa-kultura berri baten aldeko apustua egin zuen, pertsona bakoitzak bere proiektu pertsonala garatzeko, zoriontsu izateko eta bere lanari eta konpainiaren proiektuari zentzua aurkitzeko baldintzak sor ditzan.

Horrek esan nahi du erakundeek "beren paradigma" aldatu behar dutela, eta jakitun izan behar dutela "beren misioa ez dela jabetzaren eta akziodunen errendimendua maximizatzea, baizik eta misio soziala dutela, gizarte-beharrak asetzeko irtenbideak erraztetik bizi direlako".
"Balioetan oinarritu behar duen kultura aldatzeaz ari gara, ohitura eta portaera bihurtu behar diren balioak. Orduan balio horiek mamitu direla esan dezakegu ", gaineratu du. "Pertsonek enpresa proiektuan sinestea lortzen duen enpresak lehiakortasun elementu gehigarri bat izango du", gaineratu du.

Aldaketarako erresistentzia

Junkerak onartu zuen aldaketa kulturala ez dela "erraza" eta "prozesu luze samarrak" eraman ditzakeela, eta ezinbestekoa dela jabetza aldaketa onartzen lehena izatea. Horregatik, Adegi Fabrika izeneko kultura-aldaketarako proiektua bultzatzen ari da. Errendimendu handiko zentroa da, enpresen kultura beren pertsonen bidez eraldatzeko.

Bestalde, CEBEKeko presidenteak beharrezkotzat jo zuen lankidetza publiko-pribatua, prestakuntza-zentroek eta erakundeek enpresei laguntzea eta gogoeta horiek garatzen laguntzea.

Enpresa etikoek talentua erakartzen dute

"Enpresok oso interesatuta gaude hausnarketa hori gurea ez ezik, gizarte osoarena ere izan dadin, kontsumitzaile bakoitzarena. Izan ere, enpresen kontabilitate sozialaren adibide batzuk badaude, non jarduerak gizartean dituen eraginak neurtzen diren ", azaldu du.

Ekitaldiak aurrera jarraitu zuen Direktikan parte hartzen duten hiru zuzendariren arteko elkarrizketarekin, eta Cecilia Martínez Arellano izan zen moderatzailea, ikaskuntza-komunitate horren koordinatzailea. Zuzentarauek azaldu zuten zer esan nahi duen etika bere esperientzia profesionaletik kudeaketan txertatzeak.

Kultura-eraldaketa neur daiteke

Izaskun Armentia BBVAren managerrak taldeak gaitasun etikoetan trebatzearen alde egin zuen. "Finantzari onak ditugu, fiskalistak, baina gaitasun horiek dilema etikoetan integratuta eduki behar dituzte, gai zehatzetan murgiltzeko", adierazi du. Eraldaketa kulturala neurtu egin behar dela eta neurtu daitekeela azpimarratu zuen ", eta horretarako adierazleak ezarri behar dira.

Miren Fernández Mutualiako Giza Baliabideetako zuzendariak erakundearen prestakuntza eta aholkularitza nabarmendu zituen. Prozesu horretan, etika pertsonalak eta profesionalak match egin behar zuten, eta hori gizartean hauteman. Fernandezen hitzetan, "Kultura bat aldatzeko bide orri bat, estrategia bat eta metodologia bat egon behar dira".

Artez kooperatibako Leire Solozobalek, bere aldetik, kudeaketa etikorako funtsezko elementu batzuk aipatu zituen: gardentasuna, baterako hausnarketarako espazioak, balioak partekatzea eta pertsonak guztion onerako orientatzeko prestakuntza. "Hori gertatzen ez bada, nola jakingo dut nire erakundean dilema etiko bat egon daitekeela? Etika zeharkako zerbait da, kudeaketaren parte da eta ezin da gehigarria izan ", gaineratu du.

Hirurek esan dute erabakiak hartzea "egiaren unea" dela enpresetan. Eta prestakuntzarekin "errazagoa da guztion onerako erabaki justu bat hartzea, izan ditzakeen inplikazioak ulertzea".
 

 

 

 

26/10/2021 - Los presidentes de Cebek y Adegi dialogan en Deusto sobre iniciativas y retos para reforzar éticamente las empresas vascas