Web gune honek bere cookiak eta bitartekoenak erabiltzen ditu zure nabigazioa optimizatzeko, zure lehentasunetara egokitzeko eta jarduera analitikoak egiteko. Nabigatzen jarraitu ez gero, gure Cookien Politika onartzen duzu.

Onartu
2019ko urriak 16Bilboko Campusa

Gaptain enpresak, eDucaR taldearekin lankidetzan, familientzako eta ikastetxeentzako trebakuntza digitalerako programa integrala abiarazi du

Jardunaldian, DeustoKabi enpresa-inkubagailuaren arduradun Raul Onaindiak zuzenduta, Arantza Arruti eDucaR taldeko kideak parte hartu zuen, eta "Gaitasun digitalerantz" proiektuari buruz hitz egin zuen; Roberto Álvarez Gaptainen sortzaileak, “Medir- Evaluar- Intervenir” hitzaldian, Kids Centric metodologia zertan datzan azaldu zuen; eta Rosa Pérez Gaptaingo Hezkuntza Digitaleko zuzendariak, Capacitación Digital colegio + familia hitzaldian, Segureskolako esperientziei buruz hitz egin zuen.


Teknologia gure bizitzetan sartzeak eten digital handia eragin du, eta, besteak beste, gurasoak eta irakasleak "gaitasun digitala" garatzeko beharraz jabetu dira. Hori guztia adingabeak mundu digitalean hezteko, babesteko eta trebatzeko helburuarekin. Izan ere, gaur egungo haurrak gero eta arrisku digital handiagoen eraginpean daude. Sextorsion, cyberbullying, erronka biralak, eduki bortitza, pornografia eta sexu harrapariak horren adibide baino ez dira.


Arazo horiei ez zaie konponbide integralik ematen, adabaki txikiekin eta konponbide partzial eta koordinatu gabekin tratatzen baitira (gurasoen kontrolerako aplikazioak, segurtasun-ezkutuak, sentsibilizazio-kanpaina puntualak, poliziaren kontzientziazio-hitzaldiak …). Gainera, ikastetxeen, familien eta ikasleen arteko koordinazio falta sumatzen da.


Arazo horiei erantzuna ematea da Kids Centric garatu duen Gaptain enpresaren helburua, konpetentzia digitalari buruzko hasierako neurketa egiten duen metodo interaktibo baten bidez irtenbide integrala ematea, diagnostiko bat egitea eta esku hartzeko programa bat proposatzea, irakasleak, ikasleak eta familiak digitalki trebatzeko. Zehazki, adimen artifizialeko modulu baten bidez, Gaptainek ikastetxe bateko gelako soziograma bat lortzen du. Hortik abiatuta, arrisku digitalen mapa bat identifikatu eta sortzen da, testuinguru zehatz bakoitzerako programa pertsonalizatua eta espezifikoa garatzeko.


Ikasleen arteko elkarbizitza eta jarduera digitala aztertzen du lehenengo da Kids Centric metodologiak. Generoaren araberako kohesio-, ongizate- eta bereizketa-maila neurtzen du, tailerren bidez esku-hartzearen eragina ebaluatzeko erreferentzia izango diren oinarrizko adierazleak ezartzeko. Hortik aurrera, ikastetxe batzuetako irakasleek eta ikasleek arriskuak, pribatutasuna eta balio digitalak lantzen dituzten adituek diseinatutako tailerrak jasotzen dituzte. Ikastetxeetako zuzendariek eta ikasleek oso balorazio ona egin dute Kids Centric zentroek 2018an izan duten balioespenari buruz. Tresnak bullying ikusezineko kasuak, kohesio-arazoak eta generoaren araberako bereizketa-arazoak identifikatzea ahalbidetu du.


Sistema osoa automatizatu eta integratu nahi du Gaptainek, irtenbide integralak eman eta Kids Centric behatokia sortzeari begira. Ikastetxe bakoitzean jasotako datuei esker, adin txikietan bizikidetzan eragina izan dezaketen joerak eta portaera aldaketak identifikatzen saiatuko dira, besteak beste. Gainera, Gaptainek Behatoki horren bidez ikastetxeei Segureskolaren zigilua ziurtatzea proposatzearen alde egin du.


Deustuko Unibertsitateak, eDucaR (Deusto Education Research) taldeak, Gaptainekin lankidetzan jardungo du, tailerren bidez egiten dituen prestakuntza proposamenetan koherentzia gorde dadin Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma ezarri eta Euskal Autonomia Erkidegoan konpetentzia digitalari buruz ezartzen duen abenduaren 22ko 236/2015 Dekretuan xedatutakoaren eta Hezkuntza eta Prestakuntza Teknologien Institutu Nazionalaren artean eta Europako Gaitasun Digitalaren Esparruan. Ildo horretan, Deustuk honako helburu hauekiko konpromisoa hartzen du:
-Prestakuntza-tailerren diseinuari, garapenari eta ebaluazioari buruz aholkatzea.
-Programatutako tailerretarako proposatutako gaitasunak, helburuak eta hezkuntza-edukiak berrikustea, hezkuntzako lege-dokumentuen arabera, behar bezala inplementatzeko.
-Tailerretan proposatutako jardueren egokitasuna aztertzea.
-Gaitasun digitalaren garapena eta haren helburuak ebaluatuko dituzten ebaluazio-irizpideak eta/edo adierazleak formulatzeko aholkuak ematea
-Tailer berriak proposatzea.